ESG - Síť očních klinik Lexum

ESG

V Lexum se díváme dál. Protože na budoucnosti záleží

Každý den se ve všech našich optikách, ambulancích a klinikách staráme nejen o zdraví zraku, ale také o to, aby se u nás lidé cítili dobře a byli přijatí s pochopením a respektem.

Lidskost, etický přístup a kvalita, na kterou se můžete spolehnout – to jsou hodnoty, kterými se v Lexum řídíme již více než 30 let. Stejnou odpovědnost, jakou cítíme vůči pacientům a klientům, vnímáme i ve vztahu k prostředí, v němž žijeme a pracujeme. Proto je pro nás přirozené usilovat o férové podmínky pro zaměstnance, šetrný přístup k životnímu prostředí a aktivní roli ve společnosti.

Naše aktivity v oblasti ESG (Environmental, Social, Governance) stavíme na pevných základech a hodnotách, které jsou dlouhodobě vlastní nejen nám, ale i celé mezinárodní skupině Optegra, do které Lexum patří. Sdílíme společný závazek k udržitelnému rozvoji, odpovědnému podnikání a vytváření hodnot, které přetrvají i pro další generace.

„V Lexum každý den měníme životy klientů a pacientů k lepšímu. Naše odpovědnost jako jedničky na českém a slovenském trhu však sahá ještě dál.

Neustále usilujeme o zlepšení kvality oční péče v Česku i na Slovensku a rozšiřováním sítě se přibližujeme stále většímu množství pacientů. Rozvoj sítě jde ruku v ruce s kvalitou a také s odpovědností vůči našim zaměstnancům a společnosti, ve které působíme. ESG tak nevnímáme jako soubor nutných požadavků, ale jako přirozenou součást našeho směřování.

V souladu se strategií skupiny Optegra, jejímž cílem je transformovat zrak a zdraví očí 500 000 až 1 milionu lidí do roku 2027, máme pevně stanovené cíle. V centru naší pozornosti jsou pacienti a klienti, kterým chceme zajistit špičkovou péči s výjimečnými klinickými výsledky.

Usilujeme také o nadstandardní podmínky pro naše zaměstnance a chceme, aby se Lexum stalo nejlepším zaměstnavatelem ve zdravotnictví, který poskytne skvělé podmínky ke sladění pracovního a soukromého života našich zaměstnanců.

Současně se vydáváme cestou řízení energií, zpracování odpadů, podporou cirkularity a snažíme se co nejvíce snížit negativní dopady na životní prostředí. Lexum je vedeno transparentně, s důrazem na etické hodnoty a respektem vůči všem našim partnerům.

Děkuji všem kolegyním a kolegům, kteří v Lexum podporují odpovědný přístup a každý den se při své práci rozhodují tak, aby na nás mohli být hrdí nejen naši současní pacienti, ale i jejich příští generace.“

PharmDr. Michal Krejsta, MBA, LL.M., MHA Generální ředitel, předseda představenstva
Člen ExCo Optegra Group

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Obrazek3.jpg.

„Rok 2024 byl pro Lexum a skupinu Optegra významným milníkem na naší společné cestě v oblasti ESG. Přinesl nejen první naplněné cíle, ale také prostor zaměřit se hlouběji na plánování těch budoucích.

Úspěchy, kterých jsme v uplynulém roce dosáhli, s pokorou vnímám jako odrazový můstek a pevný základ, na kterém budeme stavět dál. Věříme totiž, že společně dokážeme ještě víc. Jak dokládá Sustainability Imapact Report skupiny Optegra, v České republice se nám podařilo dosáhnout 89 % NPS, tedy míry spokojenosti pacientů a jejich doporučení naší péče.

Jsme hrdí také na to, že 85 % našich kolegyň a kolegů hodnotí Lexum jako společnost, kterou rádi doporučí svým známým. V uplynulém roce jsme započali se sledováním vyprodukovaných emisí a odpadů a připravujeme konkrétní kroky k jejich snížení.

Zároveň jsme se vydali cestou paperless company, a to jak v oblasti řízení lidských zdrojů, tak ve vedení zdravotnické dokumentace. Podílíme se také na podpoře neziskového sektoru, konktrétně formou spolupráce s celostátní sbírkou Bílá pastelka a nadací Českého rozhlasu, která realizuje dlouhodobý projekt Světluška.

Odpovědnost vnímáme i jako ochotu mluvit otevřeně o tom, co děláme. Právě proto vás s velkým potěšením zveme k přečtení reportu skupiny Optegra – najdete v něm konkrétní kroky, kterými přispíváme k udržitelnější budoucnosti.“

Mgr. Hana Blehová
Ředitelka pro korporátní vztahy CZ&SK

Vše podstatné najdete zde: SUSTAINABILITY IMPACT REPORT